آموزش دانگرید از MIUI 13 به MIUI 12 و اندروید ۱۲ به ۱۱

آموزش دانگرید از MIUI 13 به MIUI 12 و اندروید 12 به 11

دانگرید چیست و چرا باید دانگرید کنیم ؟

دانگرید چیست ؟ دانگرید یا تنزل به برگشت به ورژن قبلی سیستم عامل یا رابط کاربری گفته می شود ، دانگرید می تواند برگشت به ورژن اندروید قبلی ( بطور مثال دانگرید از اندروید ۱۲ به اندروید ۱۱ باشد ) و یا برگشت به ورژن قبلی رابط کاربری ( به عنوان مثال برگشت از MIUI 13 به MIUI 12.5 ) باشد .

فهرست مطالب این آموزش

دانگرید چه کاربردی دارد ؟ یا چه زمانی کاربرد دارد ؟

  • زمانی که گوشی بر اثر آبدیت دچار باگ نرم افزاری شده باشد 

خیلی ها که گوشی نوت هشت پرو داشتند همگی به یاد دارند زمانی که اندروید ۱۰ برای اولین بار برای این مدل منتشر شد چقدر مشکلات داشت ، مشکلاتی مانند داغ کردن گوشی و کندی سیستم عامل ، در ان زمان همه به دنبال برگرداندن اندروید ۱۱ به ۱۰ شیائومی بودند .

  • زمانی که از نسخه جدید سیستم عامل راضی نباشید 

خیلی از کاربران بعد از بروز رسانی اندروید ۱۱ از محیط این سیستم عامل جدید راضی نبودن و بخاطر مشکلات آپدیت جدید شیائومی دچار مشکلاتی مانند مصرف بالاتر باطری ششذه بودند و خواهان دانگرید شیائومی خود به اندروید قبلی بودند .

دانگرید چند حالت دارد ؟

دانگرید در حالت کلی دو حالت دارد :

  1. حالت اول دانگرید ورژن اندروید می باشد ، یعنی جهت دانگرید ورژن سیستم عامل اندروید بکار می رود ، بطور مثال دانگرید اندروید ۱۲ به اندروید ۱۱ یا برگرداندن اندروید ۱۱ به ۱۰ شیائومی
  2. حالت دوم دانگرید ورژن سیستم عامل می باشد ، در این حالت کاربر قصد دانگرید ورژن رابط کاربری را دارد یا بطور خودمونی بازگشت MIUI به یکی از قبلی می باشد ، مثل دانگرید MIUI 13 به MIUI 12

نکته : شما می توانید از لپتاب یا کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز استفاده نمایید ، سیستم پیشنهادی ما ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی و ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی می باشد . در ضمن پردازنده سیستم شما حتما بایستی اینتل ” intel ” با شد نه AMD زیرا در پردازنده های ای ام دی خطا دریافت می شود .

دانگرید از MIUI 13 به MIUI 12 و اندروید ۱۲ به ۱۱

قدم اول : دانلود و نصب نرم افزار های مورد نیاز

اولین قدم برای دانگرید گوشی شیائومی دانلود و نصب نرم افزار های مورد نیاز یا به عبارتی پیش نیاز های دانگرید می باشد ، از لیست زیر برنامه های مورد نیاز را دانلود و نصب نمایید

نکته : ما برای دانگرید گوشی شیائومی نیاز به رام فست بوت ” Fastboot ” داریم و رام های ریکاوری یا اوتا کاربردی برای ما ندارند ، شما بایستی با سرچ مدل گوشی خود در کادر بالای صفحه لینک زیر رام فست بوت ورژن پایینتر مناسب گوشی خود را دانلود نمایید .

نکته ۲ : اگر رام ورژن پایینتر مناسب گوشی شما در لیست رام های صفحه زیر نبود می توانید به پشتبانی واتس اپ ما پیام دهید تا فایل مورد نظر به لیست اضافه شود .

قدم دوم : آنلاک بوتلودر گوشی

قدم دوم که مهترین مرحله می باشد آنلاک بوتلودر گوشی است ، آنلاک بوتلودر تقریبا ۸۰% کار دانگرید شیائومی محصوب می شود و بعد از آنلاک بوتلودر شما تنها چند دقیقه زمان برای فلش و تعویض رام نیاز دارید .طبق آموزش زیر اقدام به آنلاک بوتلودر گوشی خود نمایید :

قدم سوم : جایگذاری فایل رام و تنظیمات برنامه میفلش

بعد از آنلاک بوتلودر گوشی زمان جایگذاری فایل های مورد نیاز و تنظیمات برنامه می باشد ، فایل رام فست بوت دانلود شده را اکستراکت می کنیم تا پوشه رام از داخل فایل فشرده بیرون بیاید .

نکته : اگر با اکستراکت فایل رام فست بوت بجای پوشه رام یک فایل تکی سفید رنگ بدون پسوند بیرون آمد شما بایستی پسوند آن فایل را رینیم کرده به .zip  و مجدد اکستراکت کنید تا پوشه رام به دست بیاید ، داخل پوشه رام بایستی پوشه image و فایل های دیگر باشد مطابق تصویر زیر

اکسترامت رام فست بوت شیائومی

نکته : برای اینکه اروری نداشته باشید پوشه رام و برنامه میفلش را بایستی در داخل درایور C بدون هیچ پوشه اضافه کپی و نصب کنید ( بر روی دسکتاپ هم نباشد )

فلش گوشی های شیائومی

قدم چهارم : فلش گوشی

بعد از اکستراکت رام فست بوت و کپی آن به درایور سی زمان تنظیمات برنامه میفلش می باشد ، بدین منظور برنامه میفلش تولز را باز کنید و ابتدا طبق تصیر بر روی گزینه select کلیک کنید و ادرس پوشه رام را طبق گزینه ۲ به برنامه بدهید ، نکته مهم در این بخش که هرگز نباید اشتباه کنید تیک پایین برنامه می فلش می باشد ، شما برای دانگرید حتما بایستی تیک گزینه clean all را بزنید طبق گزینه ۳

شما نباید تیک بستن بوتلودر را بزنید در حالت دانگرید این گزینه ممکن است باعث بریک شدن یا بوتلوپ شدن ( روی لوگو گیر کردن ) گوشی شما بشود .

تنظیمات برنامه میفلش

سپس گوشی خود را خاموش کرده و با نگه داشتن دگمه ولوم پایین + دگمه پاور گوشی خود را به حالت فست بوت می بریم ، در این حالت باید آرم فست بوت شیائومی مطابق با تصویر زیر بر روی گوشی نمایان شود سپس با کابل USB به سیستم خود متصل می کنیم ، اگر درایور ها را درست نصب کرده باشیم گوشی در برنامه میفلش شناسایی می شود ، اگر شناخته نشد دگمه رفرش در برنامه میفلش را می زنیم .

حالت فست بوت در گوشی های شیائومی

و در انتها بعد از مطمئن شدن از تمامی تنظیمات گزینه flash را میزنیم تا مراحل فلش گوشی و نصب رام جدید آغاز شود ، ممکن است مراحل نصب چند دقیقه زمان ببرد ، بعد از پایان نصب برنامه جمله موفق ” Succes ” به رنگ سبز رنگ را نمایش می دهد و مراحل نصب پایان یافته است و شما می توانید گوشی خود را از دستگاه جدا کرده و منتظر بالا آمدن سیستم عامل جدید باشید ، زمان لود سیستم عامل جدید ممکن است چند دقیه طول بکشد 

MIUI-Fastboot-ROM-Mi-Flash-Tool-Successfully-Flashed

امیدوارم این اموزش برای دوستان مفید واقع شده باشه 

توجه داشته باشید دانگرید سیستم عامل اندروید همیشه ۱% احتمال بریک شدن گوشی را دارد که این مسئولیت بر عهده صاحب گوشی موبایل است و حتی درصورت بریک شدن هم قابل حل می باشد .

هر سوال یا مشکلی پیرامون دانگرید MIUI 13 به MIUI 12 و یا دانگرید اندروید ۱۲ به اندروید ۱۱ داشتید زیر همین پست برای ما بنویسید تا در کمترین زمان ممکن جوابگوی شما باشیم 

آموزش های مشابه – آموزش دانگری MIUI 12 به MIUI 11 و اندروید ۱۱ به اندروید ۱۰

آموزش تصویری دانگرید miui 12.5 به 12 + اندروید 11 به 10

سوالات متداول پیرامون دانگرید گوشی شیائومی …

  • زمانی که گوشی دچار مشکل خاموشی شده است ، در چنین حالتی فلش رام ورژن پایینتر بر روی گوشی جوابگو نمی باشد .
  • زمانی که خاصیت آنتی رول بک در گوشی فعال باشد 

خیر ، دانگرید گوشی شیائومی در گوشی های با قابلیت آنتی رول بک روشن ممکن نیست ، البته هیچ چیز غیر ممکن نیست در دنیای موبایل ولی کارکمی دشوار و تخصصی می شود که در بحث این آموزش نمی گنجد .

جواب این سوال خیلی ساده می باشد ، کافیست مانند روش بالا ابتدا فایل رام فست بوت MIUI 11 را دانلود و طبق مراحل بالا بر روی گوشی فلش کنید .

مطالعه بیشتر