ناچ معکوس، خلاقیت یا شکست برای شیائومی

ناچ معکوس، خلاقیت یا شکست برای شیائومی

کمپانی چینی شیائومی به نو آوری در بخش محصولات خود مخصوصا دنیای تلفون های هوشمند بسیار معروف می باشد ، اما اینبار شیائومی دست به ابتکاری بزرگ زده است و بر خلاف روال پیشرفت گوشی های هوشمند در حال ساخت ناچ معکوس بر روی دستگاه های خود می باشد … در ادامه با ام آی فلش همراه باشید

گوشی جدید شیائومی با ناچ معکوس

چند ماهی می شود که گوشی هایی با ناچ های مختلف از قبیل خطی و قطره ای در بازار مشاهده میکنم / موردی که شاید از دید کاربران بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد .

با اینکه این نوع از صفحه نمایش ها مدت زیادی از زمان ظهورشان نمیگذرد و هنوز در حال تکامل خود می باشند کمپانی چینی شیائومی در طرحی مفهومی دست به ابتکاری جدید برای طراحی مدل خاصی از ناچ که بصورت ناچ معکوس می باشد در گوشی های خود خبر داده است .

اما برای ساخت این نوع گوشی ها شیائومی مجبور به اضافه کردن بخشی اضافی در بالای گوشی های خود می باشد ، بخشی که شاید به طبع طرفدارانش خوش نیاید و از ظاهر گوشی جدید کمپانی شیائومی خوششان نیاید ، ظاهرا این تصمیم جدید شیائومی برای بدست آوردن صفحه نمایشی تمام صفحه و بدون حاشیه می بشاد مانند لپتاب جدید کمپانی ایسوز لپ‌تاپ زنبوک S13 که برای تمام صفحه کردن صفحه نمایش لپتاب خود دوربین سلفی را بصورت ناچ معکوس در دستگاه خود طراحی کرده است .

 

همانطور که در تصاویر اولیه این طراحی می بینیم شاهد دوربین سلفی دوگانه به همراه فلش تعبیه شده در وسط این دو دوربین می باشم و در پشت دستگاه دوربین دوگانه در طرحی اولیه قابل مشاهده می باشند.

بریدگی معکوس

برخی از شرکت‌های چینی مانند Vivo و OppO و حتی سامسونگ بجای استفاده از دوبین به شکل ناچ از دوربین های پاپ آپ که بصورت مخفی در قسمت بالای گوشی تعبیه شده است و توسط موتوری مکانیکی بیرون می آید استفاده می کنند ، از نقطه ضعف های این نوع دوربین ها عدم امکان پوشش آن ها به مقاومت در برابر آب و ضربه می باشد بخاطر همین مورد استفاده از آن ها خیلی معمول نمی باشد، در ویدئوی پایین میتوانید نمونه ای از این نوع دوربین های را در گوشی جدید شرکت اوپوو ملقب به اوپو رنو مشاهده کنید .


البته این طراحی بصورت رسمی تایید نشده است و شیائومی فقط تصاویر اولیه از طراحی و حالت های این نوع پنتت جدید با ناچ معکوس را منتشر کرده است و ممکن است این پروژه کلا کنسل بشود .

 

مطالعه بیشتر